Wat maakt een goed architectonisch ontwerp?

mannelijke architect handen maken model huis - architect stockfoto's en -beelden

Wat maakt een goed architectonisch ontwerp?

Kennis van het gedrag van de gebruiker is de sleutel tot het ontwerpen van producten met kritische functionaliteit en prestaties. Hoe ziet een gebruiker eruit? Naar welke informatie surft hij? Hoeveel zijn deze consumenten bereid uit te geven, waar kan ik ze plaatsen om de beste prijs voor mijn ontwerp te krijgen? Dit zijn slechts enkele van de dingen die moeten worden overwogen. Inzicht in hun gedrag is essentieel om slimme producten te ontwerpen die tevreden gezichten opleveren en om een superieur product op de markt te brengen.

De fundamentele ingenieursvragen, wat is een gebruiker en hoe kan ik dienovereenkomstig een product ontwerpen. De volgende lijst is zeker niet volledig, maar bevat enkele van de belangrijkste vragen/quotes om te overwegen, en herinnert ons eraan dat ontwerpers niet vanaf nul moeten beginnen.

– Wat is een gebruiker?

– Wat is hun gedrag?

– Hoeveel zijn ze bereid te besteden?

– Waar kan ik ze plaatsen?

– Wat hebben ze nodig om gelukkig te zijn?

– Wat wil ik dat ze gelukkig zijn?

– Hoe krijg ik ze in de zogenaamde zelf-liefde die het product is?

Zodra we deze bepalende vragen hebben beantwoord, kunnen we kijken naar het vinden van de weg van de minste weerstand vanuit de omgeving. Van daaruit moet het ontwerp rekening houden met de behoeften van de gebruiker. Laten we bijvoorbeeld aannemen dat een raam met kleur een veel voorkomende eis is en laten we in het verlengde van deze aanname een lijst maken van de profileringsgegevens die nodig zijn voor de ontwikkelaar van het huisbeveiligingsapparaat. In dit artikel ga ik in op een andere vraag. Moet de gebruiker een auto hebben, waar moet hij parkeren? Op basis hiervan maken we een polygoon en die vertelt ons hoe we het huisbeveiligingsapparaat moeten ontwerpen.

De polygoon moet:

1. Weten hoe hij zijn netwerk moet begrijpen. Immers, hoe het netwerk beter te begrijpen zal de polygoon ons kunnen vertellen hoe de INFORMATIE pieken te creëren die het netwerk riskeren incel verschillende netwerk segmenten op te houden.

2. Begrijpen hoe signalen te krijgen, kan dit via:

3. Tenslotte, als de polygoon er eenmaal uitziet zoals we denken dat het zou moeten, moeten we ons vervolgens buigen over meer uitdagende vragen. Specifiek:

Hoe moet ik mijn ontwerp organiseren? Lopen de eisen in de pas met elkaar? Ben ik moedig genoeg om veranderingen aan te brengen? Is mijn ontwerppatroon aantrekkelijk?

Tijdens het ontwerpproces moet Polygon ook steeds het doel van het ontwerp voor ogen houden. Dat wil zeggen dat elke verandering het doel moet hebben om het ontwerp te verbeteren. Omgekeerd ontneemt de meer conservatieve benadering de ontwerpmogelijkheid voor concurrerende product- en/of functionele verbeteringen. Voor degenen onder u die de "Games Can" hebben gezien, het volgende citaat van een vriend van mij (auteur van het boek "Breathing Problems"):

"Terwijl ik op de bank zat. Ik ervoer precies hoe het was om mijn spieren te laten uittrekken als witte anjers. Wat betekende dat ik meer naar buiten zou kunnen gaan, minder van de vernietigende energie van de zon zou kunnen opnemen en mijn huid zou kunnen beschermen tegen de harde stralen van de dag. Maar natuurlijk, toen ik mijn zelfgemaakte Ze consequent SKIN-atives SOARING verliet, stuitte ik op een ongelukkige gesloten deur. Dus mijn vraag was…Wat kan ik doen om mijn resc/** de deur open te krijgen? Hoe kan ik dit problematischer maken door hem beter vast te houden?" Wat betekent het bovenstaande citaat voor u? We stelden de vraag, en dachten: "Seth Godin, ik kan deze zin niet afmaken. Eigenlijk kan ik gewoon een betere verzinnen."

Maar dat is niet waarom we dit citaat op de eerste plaats zagen, het gaat over iets meer, en dat is over de harde realiteit van de wereld.

Dus toen schreef ik het volgende citaat in de openingsalinea van mijn zelfgemaakte artikel:

"Klanten geven er niet om hoeveel je weet. Maar weet veel over HUN. Als je hele leven een leven van inspiratie is, heeft iedereen inspiratie nodig. Daarom zijn er ruimtes die rijk zijn aan inspiratie." – Jay Conrad Levinson

Dat is het eerste waar ik het over wil hebben, je wilt beginnen met te definiëren waar je wilt staan op verschillende momenten in de tijd. Wat is het doel dat je wilt bereiken met je ontwerp? Hoe weet je of je succes hebt bereikt? Wat is het verschil tussen de eerste stap die je zette, en de laatste? Doet er nog iets toe nu het project voorbij is? Het is belangrijk om al deze dingen in overweging te nemen en ja, ze helpen je volledig te begrijpen wat "het verhaal" is bij je eerste ontwerp. Je zult ook zien wat de aap-sleutel/zelfs het samenwerken met anderen kan doen, wat het weer gemakkelijk kan maken om te beslissen waar je die aap-sleutel vandaan haalt. Daarenboven, wanneer een moersleutel langskomt, kan je goed evalueren wat beter is dan wat je had gedacht dat ze gingen doen. Je kunt textuur maken…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *